Blogger Template by Blogcrowds

.

isnin yg malas


banyak perkara berlaku kebelakangan ini...aduhai mals teramat sgt.......... tahun nie jabatan aku jadi penganjur... aduhai...byk ler kene bt....esok meeting bahagian teknikal....dan aku tercampak dikalgan teknikal yg membosankan ini..al maklumlah tuan pengarah dtg, dah ler tuan pengarah baru....................aduhai.... part aku xbyk sgt skrg tp hari kejadia tiap2 hr tue ler aku kene bertugas...tp xada geng ler.... aduhai...benci teramat sgt aku.........20 mac- 1april... aduhai bermula aku menjemurkan diriku ditengah panas....dah ler hitam...makin hitam lengam ler aku jawabnya.................... satu lg masalah aku ialah... yang aku xsuka ialah....hari pertama bertugas jabatan wajidkan kami semua sebgaai penganjur supaya pakai baju koprat.... dr pg sampai petng...panas...tue...trutamanya aku bahagian teknikal...aduhai...................... hari kedua T-shirt jabatan... ini aku teramalah xsuka kerana baju ini dah ler warna oren, lengan pendek pulak tue....sepjg hidup aku yg dua puluh tahun lebih nie aku xpernah pakai baju lengan pendek kuar.... tiga suku adlah....dah ler ketua jabatan kata wajid.... terpaksa lerpakai..... kene pakai inner dlm leraduhai aku xsuka..pakai baju 2 lapis gini...hari ke-3 kene T-shirt yg di sponsor...aduhai..... geramnya aku....... aurat beb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!susah betul ler bertugas kt sarawak nie....xphm ker tentang aurat............... bengkak je aku....nasib ada bju inner lengan pjg....serius aku xsuka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lain-lain hal.... td aku p keje pakai tudung ekspress dari jenis denim.... denim syria.... hahaha...setiap org tgk aku tegur..termasuk student2 aku...hahahahhaha... ;wah miss sgt cantik hari ni' awak nie nk bodek sy ler nie...mesti tugasan xsiap...x miss ctk sgt, ctk ape? tudung? memelah tudung sy ctk, ...... eh miss nie, miss dan tudung nie yg ctk.................. ada jg yang tegur tukar fesyen ker????????????//hahahah ... padahal aku rasa muka mcm bola sepak je pakai tudung syria nie..... bulat je muka aku....wpun dulu muka aku bujur sireh, sekrg dah jadi bulat bolat sepak disebabkan kenaikan berat badan aku...hahhaahahah tudung nie aku beli online, wlupun kain denim namun selesa, sejuk tuk dipakai bila2 masa.........hahahahahahahah.... yg kelakar ialah bila ketua aku berselisih dgn aku, dia jauh dah tersenyum dan dia kata, lady bos wah style baru nampak...aku hanya tersenyum diam...hahahhaha..ingat habis kt situ je, dia lepas tu masuk opis p kt meja aku... nk tgk aku pakai tudung tue, alahai mr.del nie.... ape yang pelik nya?????????? wah jeans dikepala, jahit sendiri ka???????? hahahah lawak2..... pelik fesyen ko lady bos.... ( del nie ketua aku, aku bawahan dia aje, aku pgl dia bos, dia pgl aku lady bos, bila org tanya knp, dia akan jawab, kami dua2 bos...hahahahaha sempoi gila..... dia ketua aku je, atas kami ada 3lg bos atas bos adlh... ..n ...pengarah...dan kerajaan Malaysia.....hahahahah)dua tiga kali jgk ler dia tgk tudung aku.... kelakar ler ko bos......... ayt suspen bos ialah, almaklumlah nk jadi kerabat diraja...rajagopal..... hahahha.... ni mesti dia duk tgk ada seseorg duk komen kt status fb aku dgn ayt gatal...............wawawaw.... pak-ku.... aduhai dia nie bekas pensyrah matrik aku, beza umur kami dlm 4thn je kot, duk pgl darlinglah cyglah...setiap tempt aku komen terutammnya status kawan2 matrik aku...aduhai...... kt status aku pun sm...apelah pak=ku nie...bergurau over..... tertiba je ada satu akak nie keluarkan statement pasal poligami.....aduhai..... xkan gila aku nk kt bekas pensyarah aku sendiri... dia dah ada 3 anak ler.... sebab pak-ku punya fb leh semua org tgk...... aduhai...kami xada affair ler..tension aku....aku hormat pensyarah aku...xada niat pun..... kalau x dah lm aku dgn pensyarah fizik aku...... hahahahhahaa.... pada aku org yg jadi sifu ku aku sgt hormat .... dan xkan aku cemarkan rasa itu............. tertb lak ada seorg kak tu bg ulasan pjg lebar....lor semua duk selidik fb aku ker?????????? pastu mcm2..aku gelak jelah...dtg seorg lg aka nie...wah pakai tudung mak datin ye..ada ape2 ker?????????????? sah dia p tgk fb pak-ku...... mentang2 ler pak-ku tue dpt anugerah baru2 nie................ wah.... dtg seorg lg duk cerita pasal tecnician baru...aku diam jelah hormat senior2...tertiba je aku lg kene, xpasal2 aku di suruh kahwin dgn budak tue............. aku dgn lajunya kata, dia masih budak lg tue, ye ker kt akak seorg tue akak d, akak rasa xeh...lebih krg feri(aku) je.....kenapa sy? tecnician tukan org penang, kak liza kan penang bg ler kt die.....seja aku nk lepaskan diri............. dijabatan aku ada lebih dr 6 org yg single, ada yg dah mencecah 35 keatas, aku baru 25thun ke atas, tp aku je asyik di kenen2kan.............. rimas ler aku tahun nie..................... nk je aku ckp, jodoh tu di tetapaka Allah, dah tiba msnya seminit je dpt.... ingt dah ok...... masa lunch seorg lg kenenkan aku dgn lelaki pujaan Malaya kt jabatan aku..... aku dh menyirap nie, laju jer aku ckp budak tue bru je ada awek.............hahahahahah.... dan satu lg yg aku benggang ialah bila ada satu rakan sekerja aku nie, mr.duda..hahaha gelaran je tue, bt2 mata tunjuk isyarat kt budak tecnian tue, kata aku pgl...aku xterniat dan pgl , atau berckp pun dgn lelaki tu..asal semua org duk perkene aku nie???????????// slh ker aku xkahwin??????????????/ bkn tolak perkahwinan, tp seru xsampai lg..... aduhai...tensionnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn btl, knp aku di ambush??????????? sedngkan ada lg kakak2 yg lain xkahwin lg................................hahahahha............ aku rasa mereka menyeka, aku ada affair la ie... xkan ler aku nk bercinta dgn pensyarah sendiri..kalau bujang xpe...nie suami org..oh tidak... aku xtau ler, pak-ku,mr.h, mr. s gatal2 komen kt fb..sje nk kenekan aku ler nie..... aku jg yg kene..... gurauan diorg, aku yg sakit, aduhai....tension.............................











"AKU DAH TAK BERDAYA BERKAWAN DENGAN ANGAN-ANGAN, BERTEMANKAN BAYANG-BAYANG"

0 Comments:

Post a Comment



Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama