Blogger Template by Blogcrowds

.


akhirnya aku kalah jg dgn dia..knp dier setelah genap 3bulan minggu dan hari?????????// knp??????????? knp dng yg lain aku xkalah pun...ape ler aku nie......... ape kesudahanya???????????/// mesti kene bersedia untuk jatuh dan tergolek2...... serta terima sakit kesan dr kejatuhan itu???????/............... kenape aku nie............ tolong ingatkan aku.... tentang yg btl dan yg slh...yg halal dan yang haram, yg mn dosa dan pahala....


Sekadar ingat mengingati.. ...


SEBELUM Tidur



Perkara Sebelum Tidur( Tafsir Haqqi )



Rasulullah berpesan kepada Aisyah ra : "Ya Aisyah jangan engkau tidur



sebelum melakukan empat perkara, yaitu :



1. Sebelum khatam Al Qur'an,



2. Sebelum membuat para nabi memberimu syafaat di hari akhir,



3. Sebelum para muslim meridloi kamu,



4. Sebelum kau laksanakan haji dan umroh....



"Bertanya Aisyah :



"Ya Rasulullah.. .. Bagaimana aku dapat melaksanakan empat perkara



seketika?"



Rasul tersenyum dan bersabda : "Jika engkau tidur bacalah : Al Ikhlas



tigakali seakan-akan kau mengkhatamkan Al Qur'an.



Bismillaahirrohmaan irrohiim,



Qulhualloohu ahad' Alloohushshomad' lam yalid walam yuulad' walam


yakul



lahuu kufuwan ahad' ( 3 x )



Membacalah sholawat untukKu dan para nabi sebelum aku, maka kami semua



akan memberi syafaat di hari kiamat.



Bismillaahirrohmaan irrohiim, Alloohumma shollii 'alaa syaidinaa



Muhammad wa'alaa aalii syaidinaa Muhammad ( 3 x )



Beristighfarlah untuk para muslimin maka mereka akan meredloi kamu.



Astaghfirulloohal adziim aladzii laa ilaaha illaa huwal hayyul qoyyuum



wa atuubu ilaih ( 3 x )



Dan,perbanyaklah bertasbih, bertahmid, bertahlil, bertakbir maka



seakan-akankamu telah melaksanakan ibadah haji dan umroh"



Bismillaahirrohmaan irrohiim, Subhanalloohi Walhamdulillaahi



walaailaaha



illalloohu alloohu akbar(3 x )



Sekian untuk ingatan kita bersama.



* Kalau rajin..Tolong sebarkan kisah ini kepada saudara Muslim yang



lain.Ilmu yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan bagi orag yang mengajarnya meskipun dia sudah mati.

0 Comments:

Post a Comment



Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama