Blogger Template by Blogcrowds

.


entah ape2 leh pic nie ada satu rakan sejawat aku bg ... i mean tag kt fb.............. hahahahha.................santai gila orang utan nie...............kuikui...huhuhu
Salam pagi sabtu yang letih lagi membosankan kepada semua blogger. Apakah aktiviti anda pg ini??????????? Hahahahha.... pinic? Tidur? Kemas rumah? Etc.............. banyak cerita dan perkara aku nk kongsi dgn korang tp... krn kesibukan dan kerosakan hp, dan hp touchberry yg xbest ini aku terpaksa lupakan hasrat aku nk cerita ape yg terjadi seperti aku janjikan... aku xsuka sgt upload entry guna laptop...suka lg guna hp krn ape terjadi terus aku leh laporkan....hahahahhahah.... blogni dulu blog sampingan aku.... blog aku ada lima kesemuanya.. satu satu aku totop... tinggl ler blog nie...knp aku tutup yer...tutup blog tue tandanya aku dah xnk kenag entry2 dlm blog tue..... dulu aku ada lebih dr dua hp dan nombor...so aku ada byk blog, blogspot, wordpress,mblog..etc............. blog berlainan tuk tujuan berlainan..... ada blog tuk aku kutuk org, rasa xpuas hati..... aku xsuka mengumpat, cr aku ialah luahkan kt blog guna nama pena bkn nm sebenar... biasanya org terdekat xtau blog aku tue.... blog marah2 ni aku rahsiakan...ada pernah sekali kwn aku sendiri yg komen kt blog aku...tp dia xtau aku ialah owner blog tue....hahahah..watak dlm luahan rasa aku aku tukar nm ler............. kita manusia xlepas dr rasa marah, benggang, geram, xpuas hati...xkan kita nk pendam baik luahkan...tp kalau luahkan kpd org g slh bkn sja kita dpt dosa mengumpat tp bkn peperangan akan berlaku...hahahahhaha...aku maen tulis je nie ape yang terlintas di fikiran aku....................... hahahahahaha...tp blog nie aku nk cerita kene tpis sikit kerana rakan sejawat dan kenalan dh tau blog nie...tu yg aku xnk letak gambar kt blog takut org terdekat kenal...akhirnya diorg tau jg..................... tp xpelah.... ku yg aku tulis pun luahan, pendapat, pegalaman sendiri, tak ada niat nk provokasi org lain atau pihak2 tertentu............ luahan tuk merelakskan minda sendiri.......................hahaahah.... mals doh nk tulis diari kt buku ler....diari online lg best.....hahahahha.... andanya anda rasa sy nie enth ape2 jadi anda xpyh ler mengikut blog ini............ percaya atau tidak manusia di atas muka bumi ini tidak ada yg mempunyai satu identiti..........paham xmaksud aku????????/ aku bagi contoh aku ialah bila kt opis aku kene bersifat tegas dan pro... bila kt rumah santai...lawak2.................hahahaha... ssh aku nk explain..takut org slah sangka..............hahahahah..............
Sibuk rakan2 sejawat duk isi pertukaran online............hahahahha....aku tgk jer... syg sgt nk tgl sarawak nie....entah ler nk kata ada affair dgn org sarawak atau org yg bekerja kt sini xada lgsg...serius...... tp aku suka duk sini..... yang aku xsuka Cuma kene naik 2 flight... loteh weiiiiiiiiiiiiiiii..... lain2 ok................ aku xready nk berhadapan dgn rakan sekerja baru persekitaran dan budaya kerja yg baru..................................hahahahahha.... kalau nk minta pindah nk minta pindah mn???????????tentu ler kt kg................. kene duk rumah family ker??????????????/ ini eden xgemar nie............. knp????aku nie ...aku takut aku byk menyakitkan hati mama aku...knp????????// dia ada gastrik dan darah tinggi... jadi aku nk kontrol ler dia dr mknan masin, bersantan... tp itu kegemaran dia.... dia xkan byk.... tp dia doktor x galak makan makanan begitu... pernah sekali kami agak tegang leher.......... aku dah cuba berbahasa lembut..tp di salah ertikan............ susah jadi anak nie..................... nk tegur takut di cop sebagai anak derhaka kelak.............syg sgt kat mama dan ayah... tp............ ku xbetah tuk tinggal bersama diorg............ tp aku nk duk dekat dgn diorg....................mcm mn eh........kalaulah ada pintu ajaib doremon senang ler kan..buka je pintu sampai sarawak, masuk je pintu dah kt besut................kuikuikui....................
Walaupun ini pertukaran online....... jangka masanya sekejap je................. sebab minta tukar kene dinyatakan.... surat sokongan mesti dikepilkan..................... maslahnya doktor mama xdpt kuarkan surat pengesahan................. termasuk ler doktor pakar krn aku balik bulan 5......... aku nak segera................ mana nk dpt????????// dokto pakar plak asyik kt ni adlah rahsia...iaitu rekod pesakit adalah rahsia dan kami xkan dedahkan...aduhai.................... so mcm mana aku isi???????????isi online hantar online ke boss...boss dan semak... bru leh print and hantar kt sana bersama lampiran sokongan plak............ kalau lepas peringkt sarawak...harap2 putrajaya lak lulus......................hahahahah............... aku serius kalau xada aral melintang mama aku sihat aku xnk blik.........................huhuhu.....nk aku declare status aku.... plak kalau xdpt pindah...jadi buah mulut plak..................... aku xnk sebab aku ke opis baru diperkatakan plak di opis baru.......................... aku xsuka situasi nin..... aku xdpt bt penilaian.............. nk bincg dgn sape eek????????????hahahah.... pening2........................ satu lg aku dah langgar janji aku ler.... hr pertama aku lapor diri..... azam aku ialah, aku xkan minta pindah selagi aku xada suami.................. hahaahah................... nampaknya janji2 aku pada diri sendir dah makan diri nie...................... aduhai..............ya Allah berilah aku pilihan terbaik dlm hidup aku...andanya rezeki aku masih di sarawak..... ko permudahkanlah pemikiranku.... andainya rezekiku bersama keluarga berikan aku kemudahan... dan keputusan yang baik...........aku xtau nk isi kt dak nie?????????????????????????/ aduhai..... berbelah bagi sgt222222222222222.......................... aku taku aku menyesal bila minta pindah........... aku taku aku sakit hati bila pindahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aku ini jenis takut tuk terima hakikat tidak seperti impian aku........................... macam mana kalau aku jadi bualan sebab aku pindah tue???????? Diperlekehkan? Dipergunakan??????????????? Sistem pentadbiran dia xsehbt sistem petadbiran sekarang?????????????????/ berpuak2 antara rakan2 sejawat??????????? Aduhai................ pergi tempat yg baru kene bermula dr bwh blik...................... kalau confirm dpt, tempt, bos, sistem pentdbiran yg baik xpe....................... kalau sebaliknya???????????????????menyesal pot!!!!!!!!!!!!!! Serius........................ aku xsuka kecewa.... kalau boleh aku xnk lari dr rasa kecewa.... benda2 diatas tue plg aku bimbang................................... aku xsuka org simpati dgn aku.............. aku nk org beri aku tugas sejajar dgn kebolehan aku........................... aku kurg gemar ikut cr org..aku ada cr aku sendir................................tp skrg aku xsuka jadi ketua...tau knp???????????????? Krn aku nk semua kerja sempurna, cpt nk simple, so kalau org bawahan, pemals, bertangguh, pegampu aku xsuka..........................argggggggggggggggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh tension.... petanda baik xdpt lg nie.......................... mlsnya nk pk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nub....................... time nie ler sy perlukan awak tuk beri nasihat???????????????????wawawawawawawawawaw.................. boleh ker aku jamin aku dpt semua yg aku nk bila p tempat baru????????????/ btl ker aku xmenyesal?????????? Itu satu hal...aslahnya..... xada surat bukti..... jika aku nk pohon... nk bt sebab ape?????????????????????????????????????ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh my God................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kemarin ada org nak jadi housemate aku............... urmmmmmmmmmmm sampai skrg aku masih berbelah bagi nk trima ke x???????// betul ker aku nk housemate.................. skrg duk seorg2 terasa tenang damai......................... yelah dah kerja, dah melangkah alam wanita nie aku terasa dan ruang sendiri... ruang yg bila balik kerja xnk berkongsi dgn sape2................ nk relaks...... setelah penat bekerja..serius aku sgup hbs duit tuk ketenangan...............................xsuka serabut2, sakit pala................hahahah....... lg pun semua org nk jdi madam.... bila madam berjumpa madam... ape akan jadi???????????????///hahahahah...................... nk duk dgn aku leh................ kene pandai jg kebersihan......................... bilik air kene sentiasa bersih, sampah kene cpt buang dlm tong sampah besar kt luar, jgn ganggu tempat letak kereta aku atau hlg kereta aku dr kuar...pada bila masa.................. ruang tamu sentiasa kene bersih, lepas masak terus bersihkan dapur serta peralatan...................... jika malas jgn masak p makan kt luar....................... ada tahan??????????????? Kalau tahan ler duk dgn aku..................hahahahahhahaha................. jgn ganggu time pakaian aku dlm mesin basuh.....hahahhaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111..................................... aku jenis ckp terus...kalau sensitif2 xleh duk dgn aku, aku plg benci org yg xpuas hati diam............... ckp jelah ............... semua perkara akan jadi mudah kalau kita berterus terang...kerana SAKIT DIBOHONGI LAGI LAMA TERASANYA DARI SAKIT BERTERUS TERANG, SAKIT BERBOHONG LEBIH SAKIT DARIPADA SAKIT BERTERUS TERANG.... MEME KEDUA2NYA SAKIT... TP KESANNYA XKAN HILANG KALAU BERBOHONG....BOLEH DIMAAFKAN TAPI KESANYA XKAN HILANG SAMPAI MATI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!............................. MEME PAHIT KENYATAAN TP ITU LEBIH BAIK DR MANISNYA PEMBOHONGAN................................. KALAU BISU MAIN HEMPAS2 PINTU...AERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.... XGEMAR LER...NAMPAK SGT EQ RENDAH TAHAP TENUK/....................................JHAHAHAHAHAH...............................
Adakah ini.................. aduhai...ada benda alin yg nk diceritakan tp biarler dulu............. pening.....................minta ker tidak nie...................aku kuat ker nk minta pindah duk kg????????????? Kan aku jadi magnum susah lak.................... kalau betul................kene cr rumah sewa jg............ nk dkt dgn family...tp xnk serumah........................hahahahahha..........................nanti ape kata org????????????/ aku nk elakkan dr menyinggung perasaan mak bapak aku je............. susahnya jadi anak........................ betul kata org anak sepuluh dpt mak jaga, sepuluh anak belum tentu dpt jaga mak seorg.................................hahahahahaahha................... tersilap kata pun leh jadi anak derhaka............ bila jauh semuanya wangi...dah dekat semuanya busukkkkkkkkkkkkkkkk................hahahhahah............ xada niat nk ajar mak bapak, just nk kongsi sedikit ilmu je.... fhm....xtahan berpantang............... tp............ kesihatan lebih pentingkan???????????????/ susah ler nk diluahkan..................... tue ler aku degil sgt xnk kahwin dgn nikhamdan tahun lepas........................hahahaha...pilihan mak aku ler tue................hahahahha... xkuasa aku dia garang...mcm diktator je............ lg pun dia kerja petronas... 2 minggu kt laut 2minggu kt darat................. xsuka ler gitu...mcm ada suami pun xada suami je............hahahha.....................tp masa tue masa dia ckp dgn aku tue dia bru clash 4bulan.............hahahha... aku ska satu je nikhamdan nie... dia berterus terang............... tp aku xready lg tahun lepas...krn aku meme xada plan........ korg rasa aku xterkejut beruk ker bru kenal ajak nikah??????? Dia kata xnk buang masa...................... hahahha..tp jodoh dah xada kan....dia bru je kahwin selepas aku bg kata putus..... bengkak mama aku... sori ma............. nik terlau bongkak dgn kedudukan dia... ada duit, dia xada dcc bt per.................hahahahah....hahahaha......aku skrg malu nk selisih dgn spupu dia yg perkenalkan aku pada dia.........hahahah...sepupu dia kenal ma, ma bagi green light sepupu dia kenalkan kpd aku.................. aku........... tp aku xada rasa ape2 pun kt nikhamdan tue................krn mungkin dia terlalu...(rahsia ler xbaik bg tau) tahniah nikhadam krn dah nikah bersama pilihan ..............4bulan lepas......... hahaha... meme aku x p dah rumah sepupu aku kt padang luas tue... segan wei aku kaw2 bt perangai........................kuikuikui...meme aku sengaja wei............ senang jer nk bt org benci kita 1minit dah dpt..tp nk bt org syg kita tue susah krn terpaksa berusaha spjg hayat.................btl x??????????????????????? Perempuan semakin lama semakin dia syg psgn dia.... tp lelaki semkin lm semkin tawar................. kebykkan lelaki ler................ aku nk cr lelaki semakin lama semkin syggggggggggggggg..ada ker????????????????????/ mcm dah pupus je......................... kallau ikutkan sebenarnya.................. ma dah crkan aku 4org.............. semuanya aku xberkenan................hahah(ingat m je leh pilih, f pun bloeh ler ada jg hak)... dan org keempat tue adalah nik hamdan................. xada kot lepas nie dia dah fadeup dgn perangai ank dia sendiri............. dah semua pilihan aku enam2 dia xberkenan ape kes????????????????hahahahha... dah kata belum sampai seru...... aku xkisah pun.................. dulu ingat lg aku dgn zainab kt matrik...... nk beranak ramai2.... plig lambt pun 23tahun............ tp kami pelik nk anak tp xnk laki.............hahahah tolol............... pernah masa aku umur 24thun aku nk ambil anak angkat tp xlyk ler...............hahahahah... zainab dan dah kahwin 3thun lepas..ank seorg.... dia kata aku nk 2 je kot.....hahah sampai skrg dia off pregnant dulu..............kuikui...katanya tunggu aku.... aku kata mungkin umur 30thn nanti aku kahwin ler.... kalau ada jodoh.................kuikui..... tunggu pak arab dtg pinang...... bermaustautin di mekah...aada kebun kurma....hahahahhahahaha.................... baru2 ini aku ada ckp kt kawan2 sepejabat hasrat nk ada suami dari bangsa Arab.........heheheheh.... teringinnya nk ada pokok kurma sendiri di halaman rumah............ gelak diorg.................... hehehehehehe... mana taukan jodoh aku.......................... mana tau jodoh aku ada di kubang kerian...nikah dgn pak arab... hehehehhehehhehehe.. amin............ lambt lg bulan 5 nie...... pak arab berbahasa kelate siot...................heheheheheh......dah asyik xjadi jer.......... mana tau dpt nikah pak arab wei.........................kuikui.....nk p berangan jap.....................pg2 basuh baju kemas rumah, mop semua, kalau ada pembantu rumahkan bes....................xleh2 ada pembantu rumah kalau kalau nikah dgn doktor tue..... bahaya2....... hahahahahha...((((((((((((berangan ler wei sekali tau dia dah kahwin kecewa eden...............harap2 dia masih single lg.......sedap nama dia...... hahaha berangan je wei... dia seorg doktor yg garang... mn ada doktor nk kahwin dgn pesakit, dah ler xlawa, sakit lak tue.........xpelah berangan je.... tuk hiburkan hati...bukan btl2..pun...........kuikui.................)
berbelah bagi nak ambil housemate atau tidak.............. dia dah nk masuk rumah...aku pulak lom pasti lg nk trima atau tidakkkkkkkkkkkkkk... kecian dia dah booking kete...mcm mn ehhhhhhhhhhhh???????????

0 Comments:

Post a Comment



Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama