Blogger Template by Blogcrowds

.

cerita berantai


cerita ini cerita berrantai..............hahahah bermula hr isnin lepas...bermula dgn tuan haji abdul aziz(suara dia mcm suara tok!!) tok ape khbar eekk? haaahahha..janji nk ambil kereta aku hari selasa...tertiba senin pg ckp nk ambil hr tu...wawawawa..... dah ler xberkemas lg mcm mn nie..... oleh krn kereta aku kalau senin naik trailer...hr lain kene drive so aku setuju aja...dah ler kereta nk ambil kul 1ptg...masa call dah kol 10pg...aduhai......kete xbasuh lg.... brg xpacking lg...aduhai..so lepas mkn bergegas kak liza hantar aku kt rumah...mula ler aku edisi lipas kundung packing barang...nasib dlm masa stgh jam aku siap packing 5 kotak...hehehehe sebelum tue sempat aku p basuh kete..tp tinggal je kt kdai...hehehehhe...so dgn aksi separuh seksi dgn pintu besar kt balkoni terbuka dgn kipas angin bertiup kencang aku pun berkemas. tie n nurli menyapa dari pagar rumah dia mgtakan keseksaan aku yg x enak dipandang itu....kemudian Allah hantar kwn2 menolog ku packing....iaiatu tie n nurli serta chua fenn nee.... tgh kami bertungkus lumus packing berpeluh sampai ke hujung kaki kak liz call tanya bila aku nk p ambil kereta...dlm keadaaan kelam kabut itu kak liz sampai dgn kereta matrix dia dan dgn pantas tie kata, biar nurli je p ambil kereta...so nurli dgn pantas loncat ke kereta kak liza p kedai basuh kereta tuk ambil kereta kesayangan aku itu...... aku lak bertungkus lumus kt atas dgn chua berkemas...chua adik2 aku pun dia lipat...tp comey dia lipat berseni...hehehehehehehehehehe...akhirnya 10 minit sebelum kul 1 kami siap packing...hehehehehe so tgu jelah call dr trailer....hahahhahahahaha... (dipendekkan citer).......
so bila dah kul 2.30 masih dia xtpn..aku tpn dia kata 3 lalu aduhai...tunggu kt simpang bulat...aduhai.....kul 3 suku aku pun konvoi ler dgn kak liza p simpang bulat...tungu punyA siap beraksi bergambar...xdtg2....xlma kemudian aku nampak trailer tu ingtkan dia konol ke kiri ateer dia konol ke kanan kre pusat bandar lak...so aku pun kol...dia kata nk masuk bandar..jupe aku kt sana lak kat tadika....aduhai.....dgn brg yg sarat aku pun pecut 120kmj....so sampai kat tadika...lg dlm dia tarik aku masuk aduhai....ku sembelih juak uncle nie......so bila dah sampai kt hock lai tue dia check semua kete aku...aku siap ckp xada calar ye...dia kata ni calar ni..aku balas cikit je...tu ...so diam senyum...hahahhaah..so aku tgk ler dia naik kan qre aku...wawawaw..bila dah kt atas dia ajak aku naik bergambar peluk qre..tp aku kata aku gayat...xmau ...so bergambar dr jauh je...sedih tgl qre...aku balik dgk kak liza...wawawaw.. ini part 1...


part 2 lak
pastu aku kelik hari rabu ptg...barag ada xpos lg....gak balik kul 4.30....kul 2,00 duk jabat pos lagi.....kalu let sampai kt airport nk drop lugage....nasib sempat over weight lak...so aku byr ler rm210...hahhahahahahahha.. tp gak sampai kl lebih 7 kila xkene byr...bakpo sibu skema nk mmpus nie...xfhm kwe....hahahhahahaah xpo lah 21.4 aku sampai kb.....so sampai dumah siap mkn dlm kul 11.30... nasib ler ada org tunggu tanpa rasa jemu n merunggut...hehehehhe... untung jg bila disygi...kuikuikui....
sampai umah terus tito..........

pagi khamis 17 november 2011....dr bilik tidur kedengaran kereta dan suara org berckp...masa tu ma aku tgh bersiap nk kuar termasuk ler ayah aku yg dah bersiap... sape plak knp ayah aku xjemput org tu naik rumah musykil aku nie...hahahhahaha.....asal ayah aku pgl ma aku nie...ma yg dah cun melecun bersiap kuar....sebenarnya kami nk kuar....tp aku bru bgn tidur...kuang2 letih pot semlm bru sampai....so org2 itu pun naek atas rumah.....so ma aku masuk bilik aku...n berkata..org dtg nk merisik aku...terkejut beruk aku...sapa ma? dah rancang ker? dia tau kita dah blik ker? berbagai soklan kuar dr mulut aku n otak aku xleh pk.....ma sibuk di dapur bt ayer n hdgkan kuih muih pg buta org dah dtg? dtg risik aku? biar betik wei...... sape ke jejaka itu? pertanyaan aku x dijawab oleh sesiapa ...aku rasa mcm nk meraung ...tp takut org kt luar dgr....wawawawawaduhai...nk kene bersiap lg aku xmandi lg nie betul2 bru bgn tidur ni........

terdengar perbalan ayah aku dgn ayah lelaki itu...dia bawa lima perkara.. aduhai... dia terangkan kpd ayah kedudukan anak dia...dia tanya...adakah bng a dijambangan dah di petik org...ayah berkata x...tapi xtau ler kalau kt sarawak aku ada org.... setahu dia dia kata xada sesiapa2...aduhai ayah...tau ler yg dtg merisik tu kwn dia...tp...aku..... knp ayah mudah sgt nie...... yg pelik bin ajaib bin kebetulan semalam aku sampai rumah pun org rumah surpires..... tertiba2 je aku balik awat pg2 khamis ni ada org dtg merisik???????? aku sterss blur................. makna ya ayah terima..aduhai..... lama lak dia dtg rumah so aku kene berlakon ler bt baek2 padahal aku dah hangin satu bdn...aku kata aku dah nak masuk 29thn nie....anak dia brape...so dia ckp ank dia 27thn.....tp bakal pak mentua aku(konon ler kalu jadi) xpe bz dua thn je dia x dak hal...aik...anak dia ker dia nk kahwin ni?biasanya bkn ker org kisah ke pasal umur tertumanya yg f.... mentang2 ler gaji aku dah up 200%...hampeh...(asal aku pk mcm nie lak) so bila dia balik je mcm peluru machine gun aku ajukan soklan kt parents aku... diorg kata xtau...ayah terkejut bila dio dtg...tue xajak naik tue...hahhahahahaha.....hbs mcm mn dia tau aku balik kg...mabapak aku kata serius itu kebetulan dan xtau kejadian ni.... ma aku lalu myamput g 2 min yg kta nk dtg merisik tu dr jabi...bkn dr yg nie..aduhai.....so mcm mn nie ayah kata ma aku dah janji dan terima rombongan merisik dr jabi tu 2 min lg...... leh ke terima 2 rombongan merisik????????????tp yg nk tg lg 2 min tue dah ckp awal yg dtg pg nie meme xpernah tau..... so mcm mn..aku lg ler keliru kerana aku dah bg kata putus kt johari dan ckp setuju........yg kt amer pun aku...ah ada 4 ker?aduhai...... dua dah tau pasal sakit aku....dua lg nie xtau......mcm mn nie...nk tgk sape dulu p kt aku masuk wad tuk last treatment paraytyroid aku.... dia ler aku terima adil x? terima org yg leh trima aku seadanya dan cintai aku krn Allah...ok x? blur........

ayah aku mcm dah berkenan kt anak yg merisik awal nie...meme ecem putih xpadan ler dgn aku...tp aku terharu dgn bapak dia...adakah jodoh ku dgn dia? mampu kah dia pimpin aku ke syurga...dia lelaki ke jantan..... ada beza tue....... Ya Allah berikan aku jawaban..... ku pohon kepada Mu seorg suami cintai aku kerana Mu dan dpt memimpinku ke syurga Mu...amin ya rabaalamin... samapai saat ini aku letih dgn kejutan sepjg minggu nie

0 Comments:

Post a Comment



Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama