Blogger Template by Blogcrowds

.




Cinta itu pernah ada dan bertahta
Bahkan jiwa ini adalah separuh jiwamu
Kau orang yang pernah membuatku merasa berarti
Dan temani bergolaknya hidupku


Dan kuakui hatiku masih untukmu
Walau kadang tak selalu sempurna
Namun tak seorangpun sanggup menggantikan
Pahit dan manis cerita kita…



Aku masih ingin bersamamu
Kan tetap memanggilmu sayang
Sampai selamanya mengukir namamu
Masih ingin tuk tersenyum memeluk dan rasakan kebahagiaan itu



Tak berujung dan tak pernah berakhir…

cinta




alangkah indah jika dunia ini kita yg punya
berdua sahaja,bebas bergerak,
kesana dan ke mari

alangkah indah jika tiada batasa waktu
aku cinta kamu seadanya kamu
aku sayang dia seadanya dia

percintaan tidak terduga antara ko dan aku
aku cinta kamu






urmmmmmmm...megeluh panjang aku hari ini memikirkan esok aku akan letih....fuh........... berita gembira aku akan balik lg 2-3 hari.....

huhu....... sedangaku dukgodek2 komputeraku aku terlintas nk check keputusan.... guess wut???? dah lulus...hehehhehe...yeahhhhhhhhhhhhh cayok2.... lalalalalala

urmmmmm aku rindu sgt kt nub........ mlg btl kerana aku xdpt tulis kt diari online aku..... apo2 pon harap nub bc kt sini.....heheehhe............ urm lm aku xtulis novel...... bz

oleh kerana kerana aku lapang sekarang aku akan tulis balik novel....tp xterpikir lg nk publish kt mn............ mungkin blog ini atau blog aku yg lain.....tungguuuuuuuuuuuuuuuu..hehehheeh


perasaan rindu kt nub semakin memuncak.... akhirnya dia akan............ hehhehehehehe biarlah rahsia


ni yone dan bidek.... kawen masa bulan lapan cuti sekolah.... dekat-dekat hari konvo kamiii....hhheheeheh......semalam yon ckp dia dah pregnant 2bulannnnnnnn.... wawawaww....tahniah yon.......ni best fren dan roomate also clasmate aku yg poyo......tp meme best ar duk satu bilik dgn dia..hehhehehehe



ni ili dan najib.... masa kt uthm dulu bilik dia depan bilik aku............hehe dia kawen pon lebih kurang yon...najib ni classmate kitarg.... huhu ili pon dah mengandung 5 minggu...pwiitttt serentak pulak mengandung....dah ler kawen pon hampir serentak.....
ili nie suka tido bilik aku dan yone.....hahhhahahaahah........ tp paling kelakarnya suka tido satu katil dengan aku..hahahahhaha.... tido bawah ketiak aku pulak tu........ hahahahahaha

apa2 pun selamat menjadi mami kepada korang berdua dan kepada bidek dan najib jgn noty2 dah nak jadi bapa dah...hahhaaha




tanggal 29 november 1981 lahir ler seorang putera......... seorg yg cool dan slumber..........muashhhhh selamat hari lahir semoga panjang umur dan murah rezeki... sayang selalu





dan setahun kemudian pada tanggal 28 november 1982 lahir ler seorg puteri yang skema, sensitif, berjiwa lembik....heheheheheheheehhehehehe



semoga kita berkekalan ...dan semoga kita adalah jodoh masing-masing......... wawaw............ sedih......... semalam sempatg ayut sekejap jeeeeeeeeeeeeeeeeee..................wawaw....jauh dimata dekat di hati......


Ku tlah miliki
Rasa indahnya perihku
Rasa hancurnya harapku
Kau lepas cintaku

(1)
Rasa kan abadi
Sekalipun kau mengerti
Sekalipun kau pahami
Ku pikir ku salah mengertimu

(2)
Houoo aku
Hanya ingin kau tahu
Besarnya cintaku
Tingginya khayalku bersamamu

(3)
Tuk lalui
Waktu yang tersisa kini
Di setiap hadirku
Di sisa akhir nafas hidupku

Walaupun semua
Hanya ada dalam mimpiku
Hanya ada dalam anganku
Ku lewati itu


aku dan Grace......


Jes,Grace dan aku di hari perpisahan kami... sedih


aku.....................dan kelas 6R3


aku....


taman tasik dengan 4c 2008



sia dan aku, aku


kong, Sia mei yik,Jes,Melissa Dan Aku

=)


lalalaalallaalal
laalalalalalalal...
laalalaalalalallalaalalalaalal........

sanjen....sanjena................ sanjena
rindu itu adalah milik setiap insan..
ku cuba berlari namun aku keletihan
saat mengejar cita-cita ku ketemukan cinta...........

cinta...........kasih..sayang.....mana lebih utama
persoalan yang sering menghambat manusia............
kasihkah aku terhadap dia?cintakah aku terhadap kamu?????????
dan sayangkah aku terhadap kalian?????????????????????

lalaalalallalalallaala.......... buat hari ini????????
urmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..... tido....................esok???????
dah bertugas............................... bosan ler.....rindu
ler kt Bandar................................. kete tak services lagi..............
ayooooooooooooooooooooooooooo



saat aku sengsRa engkau hadir,
saat aku sedih engakau menjelma,
saat aku celaru engkau tenangkan daku,
saataku dalam kesusahan engkau membantuku,

tika aku dalam kegelapan engkau sinari daku
tika aku bermuram durja engkau ceriakan aku
tika aku perlukan teman berbicara engkau selalu ada
tika aku amarah engkau selalu tenangkan aku

kehadiranmu terlalu sempurna bagiku
tanpamu tak mampu aku berdiri
untuk menjalani hidup penuh duri
tanpamu aku lemah tak berdaya
seikhlas hati ini hanya untukmu

kerana engkau selalu ada disaat aku dalam kepayahan.............. kasihku aku cinta padamu............. namun masa lebih mendahului kita.....haruskah kita berlari mengejar masa yang mendahului???????????????????????


urm...bangun pagi sunyije....................entahlah saat nie malas betul aku.............budak2 4c dah msg................malasnya aku nak masak.............semalam bergayut sampai subuh.................last-last akusuruh je nur dan mizi masak..... hahahahahahhaha.....lg pon aku nk pujuk nur dan mizi supaya dia kembali semangat setelah aku marah dan denda dia kaw2 aku nk didik diorg biar jadi terbaik....aku tau diorg boleh jadi cemerlang....................harap2 korg jangan jadi terburuk tapijadi terbaik.............

aku?...hari nie.... urm aku nie dah tak cukup tido............... tapi semalam macam best sangat..... masih terngiang-ngiang petikan gitar dan suara merdu "1" hekhek.....cayunx2..... pandai sungguh dia bt lirik............... aku terharu......................................... pertama dalam hidupku ada org bt lagu untuk aku..................................... sayang cayang...muashahhahahah....... tp cayang bz hari nieeek.................. kalau cayang dah bt album jangan lupakan ore eh....hheheheheheheheheehhe................. aku kasih
kamu...............hehehe gilo22222222222


bermain dengan kata-kata...hati sayup terasa....rindu kepada kedua orang ttua dan kampung halaman... rindu kepada semua yang ada disana...........................entah bila kegembiraan dulu dapat diraih bersama.................................... hakhakhak.....mengantuk nak tido..... hari ni aku tukar layout baru tapi macamx cun je..jajaajaajjakhahahhaha


LLALAALLALAALALA

O


KOSONG DAN BOSONGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG


terasa salju d danau hatiku...............................entahlah....................... urm penat ku sebenarnya bermain dengan keanehan................. apa yang ingin ku ucapakan????????? entahlah......................................................... kerja belajar???????????????mana harus aku pilih??????????????????????????????????urmmmmmmmmmm apa yang aku kejarkan sebenarnya..........aku bagai tiada arah tuju.............................. entahlah... aku penat hari ni... tidak sabar nak tunggu cita dan balik bertemu ibu dan bapa tercinta............. zakat pendapatan tak bayar lagi.................hhuhuh...borang biasiswa x hantar lagi???????????? haruskah aku.........................?????????????? besday aku dan nub tak lama lagi dalam 25hari lagi....urmapeaku nak kirim kat dia?????????????????? kesian dia banyak dia berkorban untuk aku..aku tidak pernah pun berkorban untuk dia..............ayam maafkan ore....huhukhuk............i love you

SEBAHAGIAN ADIK-ADIKU YANG TERSAYANG.... TERIMA KASIH SEMUA.... YANG JAUH SEPERTIDUDUK DIJAKAR ...IT'S OK..... I LOVE U ALL





MAXIMUS DAN TIONG LUNG HUAT....


HADIAH DARI ADIKU LUNg HUAT...... TERIMAKASIH KERANA INGATI....


ADIKU YANG PALING GLAMOUR

ADIK ADIKU YANG BERSATU


yang besar tue hamper cabutan bertuah(HP091) TAK SANGKA AKU DAPAT MASA DINNER TADI.... HEHEHEHEH... yang kecil tue tapuware dan novel iaitu cederamata untuk semua staf.

SSALAH SATU KAWASAN KAT SEKOLAH SACARED HEART... URM JAUH BEZA DARI SEKOLAH KT SARIKEI....MEMPUNYAI PADANG YANG BESAR......OK SANGAT...TERMASUK SISTEM PENGURUSAN PENTADBIRANNYA

CEDERAMATA UNTUK SEMUA STAF .


LUAR HOTEL...TEMPAT DINNER BERLANGSUNG..HUHUHUHU..... MASUK DGN TANGAN KOSONG KELUAR DAPAT BENDA KAT ATAS TADI...


6 Pesanan untuk Muslimah...
1.Jaga solat pada awal waktu. Kalau datang
haid sekalipun jika tidak dapat
solat, kena duduk atas tikar sembahyang
supaya anak tidak lihat kita seperti
meninggal solat.

2. Hidupkan Bacaan Hadis Nabi saw di rumah
dengan keluarga. Dianjur baca
Hadis Fadhilat Amal. Ini amalan sahabiah
zaman Nabi saw sehingga dari
rumah kita keluar anak-anak yg soleh yg mendoakan
kesejahteraan kedua ibubapa
dunia/akhirat.

3.Baca Al Quran setiap hari walaupun hanya
8 ayat. Kalau tak mampu nak
baca kerana terlalu sibuk, cukup dengan
mencium Al Quran dan muhasabah 'Ya
Allah, apa dosa saya hingga saya tak dapat
nak baca kitab Mu pada hari
ini."

4.Mendidik anak secara Islam. Mengajar
anak-anak dari kecil bermula
dengan doa-doa masnun.
Iaitu doa seharian Nabi saw
saperti doa tidur, bangun
tidur,makan dan sebagainya.

5.Hidup sederhana dengan tidak
membebankan suami. Setiap hari malaikat
akan menghantar 500 jambangan bunga dari
syurga untuk wanita yg hidup
sederhana. Setiap titisan air masakan dan
basuhan mereka akan menjadi
zikir mohon keampunan kepada Allah SWT atas
wanita tersebut.

6.Menggalakkan suami untuk bermujahadah atas
Agama Allah. Seorang isteri y g
menggalakan suaminya untuk solat berjemaah
di Masjid/Surau akan dapat
pahala berjemaah suaminya termasuk solat
dia sendiri.

***Mudahan-mudahan ulasan ringkas ini
bermanfaat.Muzakarahlah bersama teman
wanita lain supaya hakikat amalan ini masuk
dalam hati kita dan mudah nak
amalkan.***

Grace


wawawaw...penat betul hari ini.....malas nak ceritalah...tp penat sampai ke petang........ malam nie malasnya nak siapkan kerja...huhuhuhu............. buka diari server lembap gilo..... hhuhuhu... akhirnya tgk ler blog nie......tgkgrace update di punya blog......sedih campur syahdu....... bila p blog dia..... tgk gambar2......... huhuhuuhuh...aku pun ada....ada terselit rasa sedih dalam jiwa bila sahabat yang ada di sisi selama ini akan pergi jauh.... grace hang tau xgue terasa sangat masa p kantin...wawawawwwaww walaupun sia dan kong dan jes buat lawak tp erasa lah hang xada.....................hakhak.......... urmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm aku meme tidak suka ditinggalkan................. ku ler org yang slumber nanti...hakhakhak................ laki hang buat hal hari...... jahat betul....i cubit dia sampai dia jadi bisu................hakhak.......... hahahahaha.......sedih ne...out.............


Kalau perempuan tidak boleh memasak, dikutuk dan disuruh belajar. Kalau lelaki tak boleh jadi imam kita kata okay saja. Jangan diperbesarkan nanti mereka terasa hati.

"Apalah perempuan, tak pandai masak siapa nak kahwin dengan awak!"
Begitulah kata rakan sejawat lelaki pada seorang anak dara, juga rakan
sejawat kami. Maka jawaplah si gadis ayu itu yang dia tidak sempat belajar memasak sebab dari kecil tidak digalakkan keluarga sebaliknya di suruh menumpukan perhatian pada pelajaran saja. Sementelah tinggal di asrama, peluang pulang ke rumah terhad dan tidak sempat turun ke dapur membantu ibunya.

"Habis sekarang kenapa tidak belajar?" Tanya sang lelaki lagi dengan penuh semangat.


"Sedang belajarlah ni tetapi selain sibuk dengan kerjaya saya juga sibuk belajar agama, jadi belajar memasak tetap tidak diutamakan!" Begitu jawab si gadis yang membuatkan lelaki tadi menggeleng-geleng kepala. Baginya tidak sempurna seorang wanita jika tidak tahu memasak. Wanita sepatutnya buat begitu juga.



Syarat utama menjadi suami mesti boleh menjadi imam. Walau ada yang kata, jika itu syaratnya bermakna makin ramai wanita yang hidup bujang seumur hidup. Lelaki meletakkan kebolehan wanita di dapur sebagai perkara utama dan ungkapan hendak memikat suami, perlu pikat seleranya sering diguna pakai.

Tidak kiralah jika wanita itu berpelajaran atau berjawatan tinggi dan penyumbang utama kewangan dalam rumahtangganya. Sekarang bukan asing lagi gaji isteri lebih tinggi daripada suami. Namun kedudukan suami sebagai raja tidak pernah dilupa walau dia tidak mengambil inisiatif mempelajari ilmu menjadi imam. Ilmu bermain video game di komputer mereka rasa lebih perlu.

Kalau tidak tahu memasak disuruh belajar dan sesudah belajar perlu handal. Jika handal bukan setakat masak untuk keluarga sendiri, kalau boleh perlu boleh memasak untuk tiga pasukan bola. Begitulah standard yang telah ditetapkan. Bolehkah kita meletakkan undang-undang itu kepada lelaki juga. Kalau tidak pandai jadi imam, belajarlah. Mula-mula jadi imam kepada keluarga sendiri, sudah terror boleh mengimam satu taman perumahan juga.

"Sibuk suruh kita handal memasak, mereka tu bolehkah jadi imam?" Dengus teman wanita yang lain.Betul juga. Berapa kerat lelaki yang menjadikan sembahyang jemaah di rumah bersama anak isteri sebagai agenda utama, selain keperluan memenuhi pelbagai seleranya? Maka bertanyalah wanitakini kepada beberapa lelaki tentang kebolehan yang satu ini.

Ternyata ramai yang menjawap tidak confident menjadi imam sebab takut bacaan al-Fatihah tidak sempurna, salah tajwid atau pun dia merasakan isterinya lebih handal. Ada yang kata lebih elok dia dan isteri sembahyang sendiri-sendiri. Ada juga menjawab, rasa kelakar pula apabila dirinya yang rugged menjadi imam.

Isu ini sepatutnya kita beratkan sepertimana masyarakat memberatkan wanita perlu pandai memasak jika mahu bersuami. Lelaki juga harus boleh menjadi imam supaya kewibawaan mereka sebagai ketua keluarga tidak goyah atau menjadi mangsa queen control. Kalau tidak pandai, belajarlah sekarang. Jika wanita disuruh belajar, apa salahnya lelaki!


handpone baru ain... bes juga ler...aku tgk ok...yang penting kamera 3.2 Megapiksel


rumah terbuka


tadi masakt sekolah semua orang tanya................. tadi p mamam dengan nurli suriati hehehehe masa kat kantin ramai juga yang tanya seperti biasa sahabatku itu akan tolong jawapkan untuk aku setelah ramai sangat tanya...hahahahaha,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, aku blur dua tiga hari nie...hatiku x tenang kerana tugasku xsiap dengan sempurna.uuuurmmmmmmmmmmmmmmmm...tapi yang nyata hari nie aku dapat mengadu dgn nub,....kan abie kannnnnnnnnnnnnnnnn hehehehehh......hilai tawa dia buat aku rasa terharu...dan semangat gila...... positif gila dia nie...sebab tu aku cinta banga sama dia.......................... i love u nub............ heheeheh yang mengikut nasihat ayammu.............


Ikan tenggiri asam pedas,masakan ewin.. Wawa


Well you done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but you're so hot that I melted
I fell right through the cracks
Now I'm trying to get back
Before the cool done run out
I'll be giving it my bestest
And nothing's gonna to stop me but divine intervention
I reckon it's again my turn to win some or learn some

But I won't hesitate no more, no more
It cannot wait, I'm yours

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find love love love love
Listen to the music of the moment, maybe sing with me
All - ah peaceful melody
And it's our God-forsaken right to be loved love loved love loved

So I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

Scooch on closer dear
And I will nibble your ear

I've been spending way too long checking my tongue in the mirror
And bending over backwards just to try to see it clearer
But my breath fogged up the glass
And so I drew a new face and laughed
I guess what I'm be saying is there ain't no better reason
To rid yourself of vanity and just go with the seasons
It's what we aim to do
Our name is our virtue

I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

Well no no, well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find that the sky is yours
Please don't, please don't, please don't
There's no need to complicate
Cause our time is short
This is out fate, I'm yours

Sherina - Jalan Cinta

Semua resah hati manusiamu
Untuk membagi kisah atas nama cinta
Derai air mata di setiap sujudmu seperti tak pernah cukup untuk menjagaku
Jangan butakan hati menjadi cinta yang semu....oo... Cinta yang semu

Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di sela doa dalam malam-malam yang sunyi
Ampun yang engkau pinta dalam semua keraguan yg tlah meliputi jiwamu
Semoga akan membawa cintamu

www.rizkyonline.com
Pada diriku dalam jalan dan ridho-Nya
Jangan butakan hati menjadi cinta yang semu...oo... Cinta yang semu

Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di tengah terik matahari dan dinginnya malam
Kau panjatkan ayat-ayat cinta pada-Nya
Melindungi dan menjaga kisah cinta kita...


entah kenapa sejak dua menjak ni aku rindu kt kawan-kawanku............ teringat kat seorang demi seorang................ urm...aku bz sanagat duk marking.............. huhu bila nak setiap entah.... persediaan untuk diri sendiri langsung tak buat lagi...tak tau ler ape nak buat n nak jadi......... huuhuhuhuhuhuhu.............. letih lesu.........huhuhuhhu.................. urm naktermuntah pon ada........ tp tanpa disangka-sangka satu persatu teman yang ku ingati menelefon aku baik siang atau pon malam.......urmmmmmmmmmmmmmmmm betul ler kata orang...jika tiba-tiba teringat kt org tue...pasti dia ingat juga kt kita................................................. urm sekrang aku percaya... gerak hati kita sentiasa benar............ ahakssssssssssssss kepada kawan-kawan ku terima kasih eek...kepada sesiapa yng aku belum balas mesej sori....bz sgt........................min depan aku balas eek.................... kepada nub,............minggu depan-depan ore balas email eek.....bz sayang.....sori kerana abaikan yam...wawaw


special edision


even though we're far apart. . . . i love u dearly with all my heart~

???


videolayanzzzzzzzzzzzz


aduhai... diari online aku tengah selenggara lak......... urm nub punya blog kene 'v'.... tue ler yam.... bila berbicara lantang sangat..... hehehehe... ileks ar yam dok.... biar ler org dengki kita tp jgn kita dengki org...... betul x sayangggggg......?????? urm hari ni nub email...ckp dia kene buat medical chekup..... ur..... ketat juga polisi syarikat penerbangan nie eek......... tp aku risau sebab dlm masa terdekat 2 kali dia x-ray............... duhai sayang.......... cayunk jg baek2 eh.... kang xdpt nk pang.....kang kin cik lak, pas tu x ca2 lg.... wisau tol ore cini wei....nk2 pang jg yam....bilo eh pat pang?????? window tau kt yam...ngehhhh.. man gel eh yam eek? window k tibir tomey.... lalalalla.... malasnya....... tp kan aku tgk kucen nie macam tenang je kepala hotak aku nie...pwieeeeeetttttttttt

MP 140
MP160
2007 aku beli printer canon 4 in 1 MP160 tahun 2008 aku beli pulak canon MP140... entah ler knp aku lakluk sangat...setiap satu rm250....... fungsi sama je...calar je lain........ hahahah... llalala... entah ler malas betul aku nak semak kertas... padahal minggu lepas lagi dah dapat kertas..... jiwa aku kosong ar............... rindu sangat kat kawan-kawan.......................... bosanya duk sarikei............. aku bukan diriku............................ 23hb dah dekat tp aku xbuat ape2 lg.....xada semangat... huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuh... entah ler...nk layan kepala sat dengan butterfinger club............................... hahahaha hardcore lak........

Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama