Blogger Template by Blogcrowds

.

Grace


wawawaw...penat betul hari ini.....malas nak ceritalah...tp penat sampai ke petang........ malam nie malasnya nak siapkan kerja...huhuhuhu............. buka diari server lembap gilo..... hhuhuhu... akhirnya tgk ler blog nie......tgkgrace update di punya blog......sedih campur syahdu....... bila p blog dia..... tgk gambar2......... huhuhuuhuh...aku pun ada....ada terselit rasa sedih dalam jiwa bila sahabat yang ada di sisi selama ini akan pergi jauh.... grace hang tau xgue terasa sangat masa p kantin...wawawawwwaww walaupun sia dan kong dan jes buat lawak tp erasa lah hang xada.....................hakhak.......... urmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm aku meme tidak suka ditinggalkan................. ku ler org yang slumber nanti...hakhakhak................ laki hang buat hal hari...... jahat betul....i cubit dia sampai dia jadi bisu................hakhak.......... hahahahaha.......sedih ne...out.............


Kalau perempuan tidak boleh memasak, dikutuk dan disuruh belajar. Kalau lelaki tak boleh jadi imam kita kata okay saja. Jangan diperbesarkan nanti mereka terasa hati.

"Apalah perempuan, tak pandai masak siapa nak kahwin dengan awak!"
Begitulah kata rakan sejawat lelaki pada seorang anak dara, juga rakan
sejawat kami. Maka jawaplah si gadis ayu itu yang dia tidak sempat belajar memasak sebab dari kecil tidak digalakkan keluarga sebaliknya di suruh menumpukan perhatian pada pelajaran saja. Sementelah tinggal di asrama, peluang pulang ke rumah terhad dan tidak sempat turun ke dapur membantu ibunya.

"Habis sekarang kenapa tidak belajar?" Tanya sang lelaki lagi dengan penuh semangat.


"Sedang belajarlah ni tetapi selain sibuk dengan kerjaya saya juga sibuk belajar agama, jadi belajar memasak tetap tidak diutamakan!" Begitu jawab si gadis yang membuatkan lelaki tadi menggeleng-geleng kepala. Baginya tidak sempurna seorang wanita jika tidak tahu memasak. Wanita sepatutnya buat begitu juga.



Syarat utama menjadi suami mesti boleh menjadi imam. Walau ada yang kata, jika itu syaratnya bermakna makin ramai wanita yang hidup bujang seumur hidup. Lelaki meletakkan kebolehan wanita di dapur sebagai perkara utama dan ungkapan hendak memikat suami, perlu pikat seleranya sering diguna pakai.

Tidak kiralah jika wanita itu berpelajaran atau berjawatan tinggi dan penyumbang utama kewangan dalam rumahtangganya. Sekarang bukan asing lagi gaji isteri lebih tinggi daripada suami. Namun kedudukan suami sebagai raja tidak pernah dilupa walau dia tidak mengambil inisiatif mempelajari ilmu menjadi imam. Ilmu bermain video game di komputer mereka rasa lebih perlu.

Kalau tidak tahu memasak disuruh belajar dan sesudah belajar perlu handal. Jika handal bukan setakat masak untuk keluarga sendiri, kalau boleh perlu boleh memasak untuk tiga pasukan bola. Begitulah standard yang telah ditetapkan. Bolehkah kita meletakkan undang-undang itu kepada lelaki juga. Kalau tidak pandai jadi imam, belajarlah. Mula-mula jadi imam kepada keluarga sendiri, sudah terror boleh mengimam satu taman perumahan juga.

"Sibuk suruh kita handal memasak, mereka tu bolehkah jadi imam?" Dengus teman wanita yang lain.Betul juga. Berapa kerat lelaki yang menjadikan sembahyang jemaah di rumah bersama anak isteri sebagai agenda utama, selain keperluan memenuhi pelbagai seleranya? Maka bertanyalah wanitakini kepada beberapa lelaki tentang kebolehan yang satu ini.

Ternyata ramai yang menjawap tidak confident menjadi imam sebab takut bacaan al-Fatihah tidak sempurna, salah tajwid atau pun dia merasakan isterinya lebih handal. Ada yang kata lebih elok dia dan isteri sembahyang sendiri-sendiri. Ada juga menjawab, rasa kelakar pula apabila dirinya yang rugged menjadi imam.

Isu ini sepatutnya kita beratkan sepertimana masyarakat memberatkan wanita perlu pandai memasak jika mahu bersuami. Lelaki juga harus boleh menjadi imam supaya kewibawaan mereka sebagai ketua keluarga tidak goyah atau menjadi mangsa queen control. Kalau tidak pandai, belajarlah sekarang. Jika wanita disuruh belajar, apa salahnya lelaki!


handpone baru ain... bes juga ler...aku tgk ok...yang penting kamera 3.2 Megapiksel


rumah terbuka


tadi masakt sekolah semua orang tanya................. tadi p mamam dengan nurli suriati hehehehe masa kat kantin ramai juga yang tanya seperti biasa sahabatku itu akan tolong jawapkan untuk aku setelah ramai sangat tanya...hahahahaha,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, aku blur dua tiga hari nie...hatiku x tenang kerana tugasku xsiap dengan sempurna.uuuurmmmmmmmmmmmmmmmm...tapi yang nyata hari nie aku dapat mengadu dgn nub,....kan abie kannnnnnnnnnnnnnnnn hehehehehh......hilai tawa dia buat aku rasa terharu...dan semangat gila...... positif gila dia nie...sebab tu aku cinta banga sama dia.......................... i love u nub............ heheeheh yang mengikut nasihat ayammu.............


Ikan tenggiri asam pedas,masakan ewin.. Wawa


Well you done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but you're so hot that I melted
I fell right through the cracks
Now I'm trying to get back
Before the cool done run out
I'll be giving it my bestest
And nothing's gonna to stop me but divine intervention
I reckon it's again my turn to win some or learn some

But I won't hesitate no more, no more
It cannot wait, I'm yours

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find love love love love
Listen to the music of the moment, maybe sing with me
All - ah peaceful melody
And it's our God-forsaken right to be loved love loved love loved

So I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

Scooch on closer dear
And I will nibble your ear

I've been spending way too long checking my tongue in the mirror
And bending over backwards just to try to see it clearer
But my breath fogged up the glass
And so I drew a new face and laughed
I guess what I'm be saying is there ain't no better reason
To rid yourself of vanity and just go with the seasons
It's what we aim to do
Our name is our virtue

I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

Well no no, well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find that the sky is yours
Please don't, please don't, please don't
There's no need to complicate
Cause our time is short
This is out fate, I'm yours

Sherina - Jalan Cinta

Semua resah hati manusiamu
Untuk membagi kisah atas nama cinta
Derai air mata di setiap sujudmu seperti tak pernah cukup untuk menjagaku
Jangan butakan hati menjadi cinta yang semu....oo... Cinta yang semu

Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di sela doa dalam malam-malam yang sunyi
Ampun yang engkau pinta dalam semua keraguan yg tlah meliputi jiwamu
Semoga akan membawa cintamu

www.rizkyonline.com
Pada diriku dalam jalan dan ridho-Nya
Jangan butakan hati menjadi cinta yang semu...oo... Cinta yang semu

Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di tengah terik matahari dan dinginnya malam
Kau panjatkan ayat-ayat cinta pada-Nya
Melindungi dan menjaga kisah cinta kita...


entah kenapa sejak dua menjak ni aku rindu kt kawan-kawanku............ teringat kat seorang demi seorang................ urm...aku bz sanagat duk marking.............. huhu bila nak setiap entah.... persediaan untuk diri sendiri langsung tak buat lagi...tak tau ler ape nak buat n nak jadi......... huuhuhuhuhuhuhu.............. letih lesu.........huhuhuhhu.................. urm naktermuntah pon ada........ tp tanpa disangka-sangka satu persatu teman yang ku ingati menelefon aku baik siang atau pon malam.......urmmmmmmmmmmmmmmmm betul ler kata orang...jika tiba-tiba teringat kt org tue...pasti dia ingat juga kt kita................................................. urm sekrang aku percaya... gerak hati kita sentiasa benar............ ahakssssssssssssss kepada kawan-kawan ku terima kasih eek...kepada sesiapa yng aku belum balas mesej sori....bz sgt........................min depan aku balas eek.................... kepada nub,............minggu depan-depan ore balas email eek.....bz sayang.....sori kerana abaikan yam...wawaw


special edision


even though we're far apart. . . . i love u dearly with all my heart~

???


videolayanzzzzzzzzzzzz


aduhai... diari online aku tengah selenggara lak......... urm nub punya blog kene 'v'.... tue ler yam.... bila berbicara lantang sangat..... hehehehe... ileks ar yam dok.... biar ler org dengki kita tp jgn kita dengki org...... betul x sayangggggg......?????? urm hari ni nub email...ckp dia kene buat medical chekup..... ur..... ketat juga polisi syarikat penerbangan nie eek......... tp aku risau sebab dlm masa terdekat 2 kali dia x-ray............... duhai sayang.......... cayunk jg baek2 eh.... kang xdpt nk pang.....kang kin cik lak, pas tu x ca2 lg.... wisau tol ore cini wei....nk2 pang jg yam....bilo eh pat pang?????? window tau kt yam...ngehhhh.. man gel eh yam eek? window k tibir tomey.... lalalalla.... malasnya....... tp kan aku tgk kucen nie macam tenang je kepala hotak aku nie...pwieeeeeetttttttttt

MP 140
MP160
2007 aku beli printer canon 4 in 1 MP160 tahun 2008 aku beli pulak canon MP140... entah ler knp aku lakluk sangat...setiap satu rm250....... fungsi sama je...calar je lain........ hahahah... llalala... entah ler malas betul aku nak semak kertas... padahal minggu lepas lagi dah dapat kertas..... jiwa aku kosong ar............... rindu sangat kat kawan-kawan.......................... bosanya duk sarikei............. aku bukan diriku............................ 23hb dah dekat tp aku xbuat ape2 lg.....xada semangat... huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuh... entah ler...nk layan kepala sat dengan butterfinger club............................... hahahaha hardcore lak........

jom.....zzzzzzzZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..... katil kasih sayang cinta idamanku...... hexhex


i love u so much Nub..... iu alwizin my mind........... i hope we are 2gether alwiz..... satay cool, stay smart...........

Phuket


jom kita p phuket wei ramai-ramai...... aku rindu ar nk p phuket....... sawadikap....... hahhaahhaha..... aku kan nk kawen dgn arang mix thailand...ahakssssssssssssss... nrindu aku pada mu phuket...lama betul dah x p melancong.... thailand dalam ingatanku..... lalalaalallaal masa p phuket pastikan anda banyak minum air yew............ lalalalala abie tek nak pang bie...tium kit-kit bie...tomey tibir dier eh......... huk blake b..muahahahahahahahah

mamam


sebelum ku tido... ku nak ucap selamat malam kepada semua blogger... terutamanya Grace........... perghhhhhhhhhh...grace hang letak gue punya....................... dlm blog u..... i dah tgk....tp lulus ar........ mamam dikau buatku mcm tikar dan baju...np mamam????????? bila lagi nak makan nasi minyak bersama mamma....... mamama..............lalalala.... lilili;i;i;;ii......... mengapa ko pergi...mengapa aku nk tido...mengantuk gilo....kerja xsiap2 lagi hampeh betul ler mamammmm

loving


sebisa diriku............... terbengkalai nk tulis...tiba2 nurul ajak chat....hurm sejam chat...sekarang dah mgantuk nak tiba,....xjadi nk pos satu cerita..wawawawa...bye

luluh


rindu............. luluh hatiku............... ermmm lama ak in blog ni.........urmmmmmmm bz.... beban kerja aku semakin hari semakin hebat...urmmm tambahan tempat kerjaku yg ngeri itu...... malas aku nk cerita panjang-panjang kt sini kerana tiada siapa yang memahami kecuali Grace...soikei..... hheheheeh...grace adakah patut hang letak aku punya.... kt blog ko....... urmmmmmm Graceaku mula terasaakan kesunyian...walaupun 2 minggu lg baru ko pergi dariku tetapi aku sedih sangat...... sapelah nk teman aku p makan dan minum....hheeheheh.... sapelahkawan yang boleh nk ajak mengumpat si pui teck hou...wang yuk kiing???????? heehehhe... aku terasa berat nk kehilangan sahabat seperti kamu...wawawaw... namun perpisahan tetap akn berlaku...hehheheehhee... wahai sahabatku grace..... esok kita p kantin awal pagi2 eek...... hehehehee.. ok berbalik kepada pic nie.... aku sebenarnya nak tujukan pic ini kepada my ayam..muahahahahahaha....hehehe.... terasa rindu sangat.................. yam,yamler yng paling best....slumber, baik hati..............rindu sangat nk tgk ayam makan, gelak, senyum.....senyuman yang meyejukan hati nurani ini...............yam...tc...jg diri...solat, makan ye sayang.... i love u so muchhhhhhhhhh... p blog kita satu lg....ada pic terbaru untuk ayam.... semoga komenjadi miliki di dunia nie yam... samapai akhirat...... i love u nub.......................

Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama