Blogger Template by Blogcrowds

.


korg nk tahu x, satu kajian psikologi yg telah dijalankan oleh profsessor madya frida ialah, ciri - ciri lelaki bila dia tak suka kepada seseorg perempuan itu, ia akan menunjukkan tanda2 seperti ini:



LELAKI
1) mula berbohong perkara remeh
2) lambt bls msg / terus xbalas lgsg msg anda
3) xnk angkat kol wpun di call berkali2, dan xkan bls pun CALL tue
4) suka bagi alasan, ' i bz, ada problems sikit
5) ckp xmesra seperti sebelum ini
6) off hanset/ I TGH SERABU/ LINE XCLEAR BLA...BLA
7) tukar no hp.... n ckp i terpaksa...bla222222
(TANDA-TANDA LELAKI ITU XANGGAP SESEORG PEREMPUAN ITU ISTIWEMA UNTUKNYA ATAU NK HAPUSKAN PEREMPUAN ITU DR HIDUPNYA)

so kalu jumpa tanda2 mcm nie u ol belah jer, lelaki ini pun meme dah ludah u ol, dan dia xkan jilat blik....




BERBEZA DGN PEREMPUAN , KALAU XBLS MSG TUE KRN XADA HP KT TGN, MERAJUK N MINTA DIPUJUK BERKALI2....... KECIK ATI, LAINKAN PEREMPUAN DGN LELAKI



Walau perlahan tapi pasti, seorang lelaki berjaya mencuri hati anda. Namun sayang, sekian lama meunggu, si dia masih tak mengucapkan kata cinta walaupun anda selalu memberikan perhatian khusus untuknya. Cuba fikirkan semula, kemungkinan cinta anda sebenarnya hanya bertepuk sebelah tangan.

Berbeza dengan perempuan, lelaki selalunya akan sukar untuk menolak perhatian yang diberikan oleh perempuan walaupun sebenarnya mereka tak suka. Apatahlagi bila anda selalu bersikap manis dan penuh perhatian kepadanya.

Sayangnya, sikap kurang tegasnya itu akan membuat kaum hawa runsing untuk menentukan langkah, diteruskan atau diabaikan. Oleh itu, supaya kaum hawa terhindar dari situasi tersebut, perhatikan tanda-tanda penolakan yang lelaki berikan seperti berikut ini.

bertanya tentang kawan anda

Si dia kerap menanyakan tentang kawan wanita anda, bahkan meminta anda mengajaknya untuk tengok wayang atau makan malam bersama. Boleh dipastikan si dia sebenarnya memang tak tertarik pada anda. Bila si dia semakin kerap menunjukkan kekaguman pada kawan anda, adalah lebih baik lupakan si dia sebelum hati terlanjur berharap.

mencadangkan kawan lelakinya untuk anda

Sejak kebelakangan ini si dia semakin serius mempromosikan kelebihan kawannya yang dirasakan sesuai untuk anda. Bahkan si dia turut membuat planning untuk mempertemukan anda berdua. Kemungkinan ini adalah cara si dia menebus perasaan tidak sedap hati kerana menolak anda. Jangan terburu-buru menolak tawarannya, tak salah berkenalan dengan kawan yang diperkenalkannya. Siapa tahu, kawannya itu menepati citarasa yang anda cari selama ini.

Selalu sibuk

Si dia semakin susah untuk dihubungi dan memberikan pelbagai alasan untuk mengatakan bahwa ia sibuk. Mungkin ia memang sibuk, tapi adalah lebih besar kemungkinan bahawa si dia sedang berusaha menghindarkan diri daripada anda.

Berbeza pendapat

Ketika bersama anda, si dia gemar membicangkan topik-topik yang anda tidak suka atau juga perkara yang membosankan. Bila anda menyatakan perkara-perkara yang anda suka, si dia malah menyatakan sebaliknya, dan begitulah seterusnya. Berdasarkan sikapnya itu seharusnya anda sedar bahawa si dia sedang berusaha membuat anda semakin tidak menyukainya.

Menerima penolakan memang bukan sesuatu perkara yang mengembirakan. Untuk beberapa ketika, mungkin anda akan berasa terluka, tapi hadapi sahajalah dengan tenang hati, jangan sampai bersikap emosional dan memburuk-burukkan si dia dengan mencaci maki. Apatahlagi sekiranya si dia memang seorang kawan yang baik untuk anda. Lihatlah penolakan tersebut sebagai jalan untuk anda bertemu orang yang lebih baik dan tak akan membuat anda menyesal di kemudian hari




#Sebab-sebab lelaki menjadi ‘kaki perempuan’

Pertama, mungkin sebab kaki dia tak cukup bulu, atau pun dia selalu cukur bulu kaki, sebab tu nampak licin macam kaki perempuan. Err okay tak tak, main-main saja. Menurut I, tak semua lelaki macam tu. Kalau nakal-nakal sikit suka kacau perempuan, lumrah lah lelaki macam tu. Remind you, tak semua lelaki macam tu. Kadang-kadang kita nampak je dia suka kacau perempuan, tapi dia sekadar suka-suka je. Tak lah sampai nak curang ke apa. Atau erti kata lain, isi masa lapang. Heh.

Kedua, tak boleh salahkan lelaki seratus peratus. Kadang-kadang, salah perempuan jugak. Bila ajak keluar, tak boleh. Bila ajak kahwin, belum ready. Bila sibuk, tak fikir pasal boyfriend/tunang/suami langsung. Lelaki pun rasa tercabar lah. Sunyi pun satu.

Ketiga, lelaki ni memang gatal. Eh remind you again, tak semua lah kan. Kebanyakkan lelaki memang gatal. Selalu je I jumpa lelaki yang nafsu tinggi sangat sampai tengah bawak awek/tunang/bini atas motor pun, sempat kenyit mata dekat perempuan. Gatal kan? Bergantung dekat individu lah. Kalau dia setia, setia jugak heh.

Keempat, pun I nak cakap, salah perempuan jugak. Gaduh sikit, terus mintak putus, terus mintak cerai. Gaduh sikit, terus pergi sembunyikan diri. Yang dah kahwin pergi balik rumah mak bapak. Yang belum kahwin, pergi lepak rumah kawan. Kononnya nak lari dari masalah. Ingat lelaki suka? Ingat lelaki nak layan? Ingat lelaki nak pujuk? Heh. Kalau dah selalu sangat buat tindakan ikut perasaan, lelaki pun carilah perempuan lain. Lagi enjoy. Lagi best.

Kelima, kalau hubungan tu dah renggang, memang susah nak cakap. Lelaki fikir perempuan tu ada orang lain, perempuan pulak fikir lelaki ada orang lain. Lepas tu masing-masing sendiri cari lain. Dah bosan punya pasal. Haha.

Keenam, perempuan cuba jangan cabar kewibawaan lelaki. Jangan suka-suka nak keluar kata-kata kesat, jangan mudah nak maki hamun, jangan cuba nak pertikaikan tentang tanggungjawab lelaki. Lelaki benci perempuan yang tak respect dia. Kalau lelaki tu respect you, please respect him too.



p/s kepada sesiapa yg rasa dirinya ptg dlm hidupku/ mr.k

Awak.. Tiap-tiap hari kita sms awk, call awak.. dulu awak suka kita selalu sms, call awak.. Tak puas dengar suara kita katanya awak. Tapi sekarang awak rasa sedikit rimas, mungkin awak sibuk dengan kehidupan.. Kita sms awak bukan nak ganggu awak selalu cuma kita nak awak tau kita selalu ingat awak..

Awak.. Kita selalu tanya mana awak pergi, kita selalu minta awak sms kita kalau pergi situ pergi sini, sms kita kalau dah sampai situ sampai sini. Bukan kita nak awasi gerakan awak, tapi kita terlebih bimbang. Katakanlah awak masih sms kita masa kat tempat A, tapi bila kat tempat B awak tak sms kita, so kita tau awak ada masalah kat situ.. Kalau awak rimas, takpelah.. Kita tak mintak dah buat macam tu.. Kita tau awak pandai jaga diri..

Awak.. Kita selalu marah-marah awak.. Adakalanya kita tertenking awak.. Mungkin kita terluka ngan kata-kata atau perbuatan awak..

Awak.. Kita suka cakap banyak-banyak, cerita itu cerita ini ngan awak.. Maaf la kalau buat awak rimas.. Tapi kita suka borak ngan orang yang kita sayang.. Suka awak tau apa yang kita tau..Dulu awak selalu nangis-nangis sebab rindu nak dengar suara kita..

Awak.. Awak jangan la segan nak suruh kita ubah itu dan ubah ini.. Tak salah kalau kita berubah ke arah kebaikan.. Kita tak kisah pun.. Tapi kita kisah kalau awak suruh kita berubah jadi kaki clubbing ke.. Itu bukan cara kita.. Apa-apa perubahan ke arah kebaikan kita ikut, kita suka.. Kita pun manusia biasa jgk.. Banyak kekurangan.. Kata orang, kita takkan nampak kekurangan diri kita melainkan orang disekeliling kita.. Maybe ada kebenarannya..

Awak.. mungkin selama ni kita kurang romantik ngan awak.. bukan kita tak romantik tapi kita tahan-tahan romantik kita tu macam kita tahan nak berak.. makin lama makin sedap.. tapi last-last terlupa nak beromantik ngan awak sebab syok makan ...

2 Comments:

  1. Tanpa Nama said...
    ini semua poyo...
    butterflykiss92 said...
    almost 99% correct. .

Post a Comment



Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama