Blogger Template by Blogcrowds

.

Salam maal hijrah kepada semua umat islam seluruh dunia.. esok dah 1 muharam....petang ni jangan lupa baca doa akhir tahun dan doa awal tahun ye.
Ingat tak cerita 17 November 2011? Alah cerita ada org merisik aku di pagi2 buta yg mana aku baru bangun tidur tue?... jangan main2 wei ayahanda lelaki itu sendiri yang datang wei...bawa 5 perkara.... yang ajaibnya macam tau2 je aku balik semalam... n ...mcm tau2 je aku dapat pindah kerja ke sem..... ajaib2 kuasa Allah...
Pada 24 November 2011 pula...hari khamis juga ayah dia datang lg ke rumah tuk mengambil keputusan...(mcm xkene je ayat aku, halalkan ler).... sedangkan kami tak berbincang lg...kali ni bawa buah tangan banyak btl. Rambutan ler, kuih muih, roti ler sertaa lauk.... actually aku terharu dengan ayah dia...mcm aku nk meloncat2 je...hahahahahha...so sweet bakal pak mertua aku...ada juga ler bapak nk bt aku menantu & sedangkan anak dia 2 tahun lebih muda dari aku...hahhahahaha...so ..aku bebenar terharu....tp aku dah ada keputusan.iaitu tidak... kerana..xkan nk berlaki dgn m muda 2thn wei...pemikiran dia mesti xmatang. Lgpun ekonomi dia xstabil. SO SIAPA KATA XADA LELAKI YANG AKAN BERANI NAK MINTA F YANG BERJAWATAN TINGGI DARIPADA DIA?????????????? ADALAH LER.....HHAHHAH...ibarat rezeki datang bergolek2..........lak ia padaku.. so pulang ler pakcik tu dgn hampa tanpa jawapan daripada aku...aku xbg kata putus kt dia wpun aku dah ada kata putus.
Orang tua2 kata hari khamis, waktu pagi adalah waktu elok tuk bt sst even besar.... so sweet...yang kami sekeluarga xfaham ialah kenapa dia nk nikahkan anak dia dgn aku cpt2?bapak lelaki minta nk cpt hairan ni...asal eek? Mcm tau2 je aku nk nikah cpt...tp bila impian jadi kenyataan aku rasa teramat takut...n pk mesti ada yg tak kene nie... hahahahha...what ever ler...aku takut bila dia ckp dia akan bagi semua harta kt anak bongsu dia tu kalau anak dia nikah dgn aku....so kalau anak dia ada aweks pun mesti ikut je perintah bapak krn nk harta...so aku...jadi batu loncatan jelah...ini aku ak mau... dia ada 10org adik beradik dan dia yang kesepuluh.
So hari ini 26 November 2011 mak n seluruh family aku pun membuat keputusan untuk menolaknya...menolak lamaran itu... so hampa ler pakcik itu...sebelum muharam tiba ptg ini kami telah memberi kata putus... pakcik, saya hargai pakcik terima kasih kerana sudi menerima saya seadanya untuk menjadi menatu pakcik...., saya serba kekurangan pakcik ramai lagi gadis lain yang baik pakcik...huhuhu.... itu kata2 aku dalam hati xmampu tuk aku luahkan....sesungguhnya ni adalah kenangan manis dalam diari hidup aku.....kali ni aku xbt perangai mcm yg sudah2....(bt lelaki benci aku)...krn aku dah penat... aku pun ada taste... kalau xmcm ustaz kt al-kuliyyah tu .... rsnya tak terbuka hati(berangan, abaikan aje)
Esok 1 Muharram 1433, bersamaan dengan 27 november 2011... aku nak buka buku baru, nak lupakan segala apa yang telah berlaku...bila aku tutup mata tuk tidur malam ni..n bila terjaga pagi esok aku adalah aku yang baru......segala kenangan indah dan pahit masa lalu akan aku simpan dalam2 di lubuk hatiku sebagai pusara peringatan.
Jodoh ajal maut di tangan Allah, seandainya dia milikiu, miliku jua....Lusa 28 November hari ulang tahun kelahiranku...tambah usia aku lagi setahun... semoga tahun hadapan aku di kurniaakan anak kembar tak seiras....hehehhe(bila nk nikah nie?, calon masuk reject)

0 Comments:

Post a Comment



Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama